Ik heb veel vertrouwen in de expertise Podium heeft meegenomen. Ilja Flohr, CEO Nederlandse Kluis
De Nederlandse Kluis
Campagne Turkse gemeenschap over waardevolle spullen bewaren
Veel mensen van Turkse afkomst bewaren hun waardevolle spullen, zoals goud en geld, thuis. Dit brengt risico's met zich mee. Zij kunnen te maken krijgen met diefstal of brand waardoor ze het verliezen. Podium ontwikkelde een bewustwordingscampagne waarin we mensen uit deze doelgroep wijzen op de risico’s en waarin we handvatten bieden voor het veilig opslaan van de spullen.
Met een persoonlijke, lokale aanpak op maat hebben we een geheel eigen aanpak om deze moeilijker te bereiken doelgroep te bereiken.
Voor deze specifieke doelgroep, organiseerden we een co-creatie sessie. Uiteindelijk maakten we een video waarin slachtoffers hun verhaal doen. Ook hebben wij een folder ontwikkeld die wij verspreiden op plekken waar veel mensen van Turkse afkomst komen, zoals een Turkse supermarkt/bakker, enzovoort.
‘’Een bankkluis wordt voor veel verschillende doeleinden gebruikt. Zo ook voor een waardevolle bruidsschat die in verschillende culturen erg gangbaar is. Om het bestaan van De Nederlandse Kluis juist binnen deze moeilijk te bereiken doelgroep onder de aandacht te brengen heeft Podium verschillende materialen gecreëerd en deze lokaal verspreid, daar waar de impact het grootste is. Ik heb veel vertrouwen in de expertise die Claudia en Pinar hierin hebben meegenomen. Daarnaast was het team flexibel en kunnen we altijd snel schakelen, kortom een ontzettend fijne samenwerkingspartner.’’ Ilja Flohr, CEO Nederlandse Kluis